May 11, 2009

Mother's Day

Salam,

Good morning guy's!! arini aku rasa bersemangat sekali nak g kerja.. x seperti hari2 yg lain setiap kali ISNIN menjelma..hehe. So, arini aku nak share ngan u all smua about a Mother's Day yang disambut setiap tahun pada 10 Mei. Pada tahun ni, x ketinggalan juga aku yg telah pun bergelar seorang ibu.

Hari Sabtu yang lepas, seawal pukul 6 pagi aku dan husband dah bangun dan bersiap-siap utk ke kubur arwah anak aku (Muhammad Fahim) utk melepaskan rindu serta mensedekahkan al-Fatihah serta bacaan Yasin kepadanya. Lepas ke kubur, aku dan husband terus ke pasar borong selangor utk membeli barangan dapur utk dimasak disebelah mlmnya bgi meraikan hari ibu for my mother in law. Aku bercadang utk memasak sendiri (something special) disamping meraikan sambutan hari ibu tahun ni dirumah. Nak dijadikan cite plak, tghari tu my mother in law call minta tangguhkan cadangan aku utk masak malam tu ke hari Ahad sbb dia teringin nak mkn KFC. So, xpelah disebelah malamnya..aku dan family sebelah husband ke Alamanda, Putrajaya untuk meraikan sambutan hari ibu utk mak mertua aku & our dinner that night is KFC. Tahun ni aku xde kasi hadiah yg special for my mother & my mother in law, hanya dapat hadiahkan air tangan aku ni jer tuk my mother in law..hehehe & for my mother aku hanya dapat kirimkan wang utk dia berbelanja.

Keesokkan harinya, seperti biasa aku bangun di awal pagi dan bersiap sedia melakukan tugasan harian dihari minggu. Menu utk makan tghari telahpun difikirkan semalam iaitu Kerapu 3Rasa, Sup Ekor, Puyuh goreng berempah & sayur kailan ikan masin dan hanya menunggu utk direalisasikan sahaja. Bermula pukul 9 pagi aku dah memulakan tugasan memasak aku dan berakhir pukul 12.30 tengah hari. Alhamdulillah, smuanya berjalan dan terurus dengan baik :)

Selesai segala urusan..disebelah petangnya, aku mengajak husband aku utk kluar jalan2 sambil menghabiskan masa utk meraikan sambutan hari ibu..kali ni time aku plak nak raikan sambutan tsb :) so, husband aku bawa aku ke Midvalley. Sambil jalan2 cuci mata aku terserempak dengan Yusry (KRU) & Eric Leong..urmm..kebetulan plak xbawa kamera so xdpt la aku nak abadikan di dlm blog aku ni..huhu. Tapi yg x menghampakan aku, smlm aku dpt hadiah drpd husband aku sempena hari ibu iaitu perfume yg aku idamkan selama ini drpd Marc Jacobs (Daisy) :) thanks dear..Love U So Much..

Inilah perfume idaman hatiku & hadiah drpd husbandku sempena Hari Ibu~Daisy~

2 comments:

misz beauty said...

Wah, sangat best eh dapat hadiah idaman kalbu... akhirnya tertunai gak setelah sekian lama ngidam mummy sorg nih... hehehee... selamat hari ibu buat awk yunk...;-)

Nieza Saad said...

urmm..tahu xpe..hehe.seronoknye smpai ke telinga tau..thanks dear :p