Jun 11, 2012

Pemandu yang sangat kurang ajar!!!

salam,

Degupan jantung ku terasa terhenti sekejap dek perbuatan pemandu yang sangat kurang ajar nih!!!  Memang aku x akan lupa saat itu...kalau lah aku jumpa kereta tuh dimana-mana, terasa ingin aku calarkan satu kereta dia...sebab pemandu nya memang patut kena ajar.........eeeeeeeeeeeeee....geram nyer haku........................

Al-kisahnya adalah pada hari sabtu lepas (9 Jun 2012).  waktu tu aku dan husband bersama anak-anak dalam perjalanan nak pulang ke rumah selepas menghadiri majis perkahwinan kawan husband aku.  Sesampainyer di persimpangan traffic light, memang aku dah perasaan sebuah kereta jenis (x perlu la disebutkan) warna putih disebelah kanan kereta aku.  Then, bila lampu traffic light bertukar hijau, semua kereta bergerak perlahan sebab daripada dua lorong akan menjadi jalan selorong dihadapan..tapi tiba-tiba kereta yang aku maksudkan tadi berada terlalu hampir dengan kereta aku... Memang sangat terkejut sebabnya aku berada di tempat duduk belakang bersama anak-anak..terasa memang sangat dekat dgn kereta tuh...dari sudut mata kasar memang sangat tidak sabar pemandu tu.  
Tat kala aku bersuara, husband aku pun mula naik berangsang dengan pemandu tersebut yang seakan-akan sengaja melakukan perbuatan tsb. Urmmm...apa lagi, husband aku ni pun memang pantang dengan situasi mcm ni...dia pun mula memecut kereta mengejar rapat dengan kereta tuh, hati aku mula dah rasa x keruan, x senang duduk dengan aksi mcm tuh. Aku pun mula mengintai meter kereta...100km, jalan biasa yang hanya selorong...aduhaiii, mulut aku memang x henti2 mengomel dengan harapan husband aku mengalah.  tapi, mcm biasalah pengomelan aku tidak dipedulikan. Terasa sangat yang kereta ***** ****** tu sengaja nak kenakan husband aku....serasa aku la jarak antara kereta aku dengan kereta tu hanyalah sekaki dua jerk...silap hari bulan aku rasa kalau dia break mengejut memang tercium la kereta aku dengan kereta dia..dan seperti yang telah aku jangkakan, akhirnya kereta itu telah menekan break dengan sengaja..aku ulang sekali lagi dengan sengaja ye....memang sangat kurang ajar la pemandu kereta tuh!!!!  
Tiba-tiba darah aku naik laju ke atas kepala dan jantung aku berdegup kencang....terasa mcm nak terhenti.  Dalam fikiran aku, habis la kali ini...memang mengucap panjang la aku.  Serta-merta keadaan menjadi riuh-rendah dengan tangisan si anak dan mulut aku yang tak henti2 menyumpah seranah.  dan tatkala tuh juga aku teringat akan peristiwa yang pernah aku baca diruangan fb,  astagfirullah hal azim.
Nasib baik aku sempat capai sebelah tangan dania dengan tangan kanan aku dan tangan kiri aku rangkul badan zulaika sebab kebetulan dia memang berada di pangkuan aku.  Kesian dania, kalau tidak rasanya dia memang dah tersungkur jatuh ke bawah...Husband aku???? rsanya dia pun cuak juga time tuh tapi masih berlagak cool dan terus menekan minyak ingin mengejar kembali kereta tuh....tapi kereta ***** ****** tuh terus memecut laju dan dengan selambernya dia terus memotong sebuah lagi kereta dihadapan sebelum berhenti di traffic light.  Bayangkan..keadaan itu. Lagi sekali, aksi pemandu tuh memang sangat kurang ajar!!!!!
Nasib baik ada sebuah lagi kereta dihadapan yang telah menghalang husband aku untuk mengejar pemandu kereta yang kurang ajar itu, kalau tidak ko memang x selamat juga!!!!!  Husband aku siap amik & simpan no pendaftaran kereta tuh dalam henfon dia dan aku dengar dia membebel2 "Ko tunggu la nnti, kalau aku jumpa lagi kereta ko..siaplah ko x akan terlepas".  Aku pun sempat mengerlingkan mata melihat no pendaftaran kereta yang sangat kurang ajar tuh WQS 5841!!!! Ko, memang pemandu yang sangat kurang ajar!!!!!!

Sampai balik aku dok membebel2 dan teringat-ingat akan peristiwa tu..  Tapi syukur alhamdulillah, aku dan anak-anak semuanya selamat.



1 comment:

Wanie ( SHAKLEE ID : 866663 ) said...

Bhyanye..psnla kat faizal jgn ikut prsn..bwk ank2 lg..pastu diorg xdok kat car seat plk..klu jd ape2 nti menyesal xsudah..biarkan org cmtu..zmn skg ni bkn blh sgt..Kang dia bwk pistol ke ape ke..ee...risau..wanie slu psn kat ejad..kdg2 dia jgk jgk cm tu tp bla sebut psl ank2 trs dia cool blk...lantakla dia nak bwk kete cmne pun..slp ari bulan dapatla habuan dia...pandu dgn cermat,ingatlah org yg tersayang..;)