Jun 5, 2012

Kenduri Achek Man

salam,

Minggu lepas balik kampung rembau lagi untuk  meraikan dan menghantar pakcik saudara sebelah husband kahwin..hehehe jangan terkejut plak yer memang betul pakcik saudara sebelah husband yang baru nak melangsungkan perkahwinan nya walaupun umur dah mencecah ke angka 42 =)...steady jer Achek Man tuh.  Nak citer sikit pasal wife nyer plak...Wife yer nama Asmidar (nama cam dalam watak Ali setan tu kan hihihi..). Machek As ni orang Palong. Jauh juga nak g ke rumah pengantin perempuan nih..sampai sakit punggung duduk dalam kereta.  Agak2nya berapa umur Machek As ni? Urmm, untuk pengetahuan semua, machek As ni baru berusia 25tahun (kiralah sendiri erk berapa perbezaan umur mereka..) tapi, inilah yang dinamakan jodoh.  So, seawal usia tuh, Machek As dah pun digelar "wan" kepada golongan anak2 saudara yang dah pun berkahwin dan yang dah pun mempunyai anak..(contoh paling dekat, anak-anak aku lah..dorang akan panggil Machek As tuh Wan As) kalau diikutkan memang agak kelakar sebab perbezaan umur yang sangat ketara..tapi benda ini memang x mustahil terjadi sebab ianya adalah lumrah kehidupan dan takdir yang telah ditentukan. Itu baru bab anak-anak aku, bab anak-anak buah dan pakcik makcik yang lebih berusia daripada Machek As tu..camno plak nak panggil nyer tuh...huhuhu.

Dalam keluarga sebelah ayah mertua aku, Achek Man ini adalah adik kepada ayah mertua aku...adik yang ketiga last so ada lagi dua beradik yang belum lagi melangsungkan perkahwinan....Induk dan Uda.  Maybe lepas ni giliran salah seorang daripada mereka kot...hopefully lah ;)

Walaupun umur dah mencecah ke angka 42, rasanya Achek Man ni x nampak pun mcm orang yang berumur 40an..ternampak cam awal 30an jer kan (bagi pandangan aku jer la kot..hehehe).  Pape pun diucapkan tahniah dan selamat pengantin baru kepada Achek Man dan Machek As.  Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.  Jom kita layan gambar dibawah yang sempat di rempat dalam fb husband aku..hihihi.

 Pengantin berarak menuju ke dewan bersama rombongan daripada keluarga + kawan pengantin lelaki.

 
 Ini adalah family ayah mertuaku.  Digelar sebagai paklong sebab anak yang sulung dalam keluarga.  Eh, dania hilang sebab telah dilindungi oleh Ayish.. sian dania x nampak. nasib baik gambar atas tu ada muka dia hehehe.



 Ini adalah ahli-ahli keluarga pengantin lelaki..,tapi x cukup korum sebab ada lagi yang xdpt datang ke majlis tsb.


No comments: