Jan 27, 2011

Dania oh Dania


salam,

Arini aku nak story-mory ttg anak kesayanganku Dania. Berkongsi hari yang sama 27hb. adalah hari kelahiran puteri kesayanganku Dania dan Zahra. Dania dah pun berumur setahun empat bulan dan Zahra baru jer masuk sebulan ;)

Melihatkan telatah dan aksi dania diusia begini begitu menggembirakan disamping ++ penat beb, sebab dia dah pandai nk mencuba sesuatu yang baru dalam erti kata lainnya yang mudah difahami adalah lasak..hehehe. sebelum ni, aku dan suami amat risau akan dania disebabkan dia masih belum boleh berjalan diusia setahun..sehinggalah aku balik berpantang dikampung..suamiku berharap agar dania dapat berjalan kerna umurnya kini sudah pun memasuki setahun tiga bulan. Alhamdulillah berkat usaha mak aku yang rajin mengurut kakinya dan sentiasa mmberi sokongan moral kepada dania untuk berjalan...akhirnya anakku ini telah berjaya melangkahkan kakinya seperti anak kecik yang lain seusia dengannya. Riangnya rasa hati melihatkan dania dah mampu berjalan sendiri x lagi merangkak :)

Aku semakin bangga dengan pencapaian dania yang semakin hari semakin bijak dan cerdik. Faham dengan setiap apa yang diperkatakan kepadanya membuatkan aku semakin hari semakin ceria dan gembira melihat puteri kesayanganku ini membesar di depan mata.

Bergelar seorang kakak diusia yang terlalu awal..memungkinkan dania tidak lagi diberi perhatian 100% oleh aku sebagai seorang mama, tetapi ianya tidak bermakna aku mengabaikan tanggungjawabku sebagai seorang mama untuk menjaga dan menyayangi dania...seakan faham dengan status 'kakak' yang dibawa oleh dania, dia pandai berdikari dan tidak membebankan aku dengan setiap kerenahnya. Mama sayang kamu...dania, muahh...


2 comments:

misz beauty said...

kelakar je dania nih... ;-p

Cik Puan Kotak said...

dania nie auntie nora...tak sempat lagi nak lawat adik dania balik sini nnt auntie ajak uncle ramon,kakak amani ngan abg qayyum gi tgk adik dania k...