Jul 24, 2013

SET KESUBURAN SHAKLEE

Bagi mereka yang ingin merancang kehamilan dan inginkan kehadiran cahaya mata, disenaraikan disini supplements yang dapat membantu untuk meningkatkan tahap kesuburan isteri mahupun suami.

Supplements Kesuburan terdiri daripada:-

  1. Zinc Complex --> Zinc memberi kesan terhadap pelbagai hormon termasuklah hormone sex, hormone thyroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostate, thyroid yang tidak aktif. Kekurangan zinc juga dikatakan antara penyebab kemandulan - Istilah yang digunakan adalah "Below the level of technical sterility" bermaksud di bawah paras kesuburan. Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakannya (sperm motility). So, zinc ini memang penting untuk kesuburan.
  2. Vita-Lea --> untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata-rata pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini, atas banyak sebab dan kekangan. Uniknya Vita-Lea @ multivitamin shaklee ini kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.
  3. B Complex --> paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin B shaklee ini kerana ianya turut mengandungi Folic Asid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.
  4. Vit E --> membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita. Uniknya vitamin E shaklee, kerana turut mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.
  5. GLA Complex --> membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti.
  6. Alfalfa Complex --> membantu mengatasi masalah rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah).



Namun harus diingatkan bahawa soal rezeki ini semuanya berlaku dengan izin daripada Allah s.w.t. Kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa & bertawakkal kepadaNya. In Shaa Allah.




012-349 8979
Nieza Saad
Pengedar Sah Shaklee
COD Shaklee di Bandar Teknologi Kajang
Pengeposan ke seluruh Malaysia

No comments: