May 20, 2013

Set Bersalin Shaklee

Bagi masyarakat Malaysia, berpantang selepas bersalin adalah Wajib. Tidak kira Melayu, Cina & India..apabila seorang wanita baru melahirkan anak, mereka harus 'berpantang'. Bagi masyarakat Melayu, berpantang menggunakan jamu adalah amat sinonim. Namun, bagi ibu-ibu muda jamu bukanlah satu pilihan lagi. Jadi, ramai ibu-ibu muda beralih kepada set bersalin yang lebih moden, mudah & berkesan

Ya, menjaga kesihatan ibu semasa dalam pantang adalah amat penting. Ini memastikan kita pulih sedia kala, sihat, cergas, ceria membesarkan anak, menguruskan rumahtangga dan suami serta diri sendiri. Namun disamping kesihatan ibu, ibu juga perlu memastikan agar kesihatan si kecil terpelihara sebaiknya. Apa yang ibu makan, itulah yang akan disalurkan kepada si kecil melalui susu ibu. Adalah penting meneliti dan memastikan apa yang ibu consume adalah Selamat & Semulajadi.

Set Bersalin / Berpantang Shaklee telah terbukti selamat dan terjamin untuk kedua-dua ibu dan si kecil anda. Set ini boleh dimakan sejurus selepas bersalin kerana ianya adalah vitamin semulajadi. Tidak memudaratkan malah memberikan kesihatan dan nutrisi yang baik buat ibu dan si kecil anda.

Set Bersalin / Berpantang Shaklee


Vita-Lea

Memandangkan ibu2 kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu2 perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, lecih, lesu dan tidak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.

B-Complex

Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Kekurangan B-Complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai 'meroyan'. B-Complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.

Vitamin C

Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan Vitamin C secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan Vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup Vitamin C dalam meningkatkan antibodi secara berterusan. Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih daripada proses kelahiran.

Zinc

Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc. Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan kepada bayi dimana ia membantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.



Selain daripada 4 supplement yang dicadangkan di dalam Set Bersalin / Berpantang Shaklee ini, ibu-ibu juga boleh menambah supplement lain iaitu ESP, Ostematrix dan Alfalfa yang berfungsi sebagai Milk Booster.




Energizing Soy Protein (ESP)

ESP membantu memekatkan susu, memberikan tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu, ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

Ostematrix

Ostematrix dapat membantu dalam tidur malam yang lebih lena, menghilangkan bisa2 kaki serta letih badan, mengelakkan sakit pinggang serta rasa kebas, melawaskan sistem penghadaman yang memudahkan ibu untuk 'membuang' - bagus untuk mengelakkan sembelit dan badan lebih bertenaga apabila bangun pagi.


Alfalfa
Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ianya sangat membantu "mempercepatkan penghasilan susu ibu". Alfalfa juga membantu memulihkan urat selepas bersalin dan melegakan sembelit.

Apa kata mereka yang telah menggunakan Set Bersalin / Berpantang ini?

 "Testimoni pengguna untuk bersalin secara normal"



"Testimoni pengguna untuk bersalin secara ceasarian"




012-349 8979
Nieza Saad
Pengedar Sah Shaklee
COD Shaklee di Bandar Teknologi Kajang
Pengeposan ke seluruh Malaysia

No comments: