May 21, 2013

KONGSIAN BERSAMA CADANGAN SUPPLEMENT, JADUAL & TIPS UNTUK DIET

Cadangan Supplement

Asasnya, Detox diperlukan (Alfalfa / Herblax) + Protein (Cinch @ ESP) + Lecithin.

1. Kenapa Detox? 

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, baru badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Tahukah anda? Kunci asas untuk kurus adalah Detox dahulu ya!

Untuk detox, anda boleh memilih samada Alfalfa / Herblax dan kepada yang tidak suka menelan tablet, boleh memilih Fiber..terpulang pada bajet anda. Antara Fiber & Herblax..Fiber lebih optimum resultnya. Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan. Disamping itu, sekiranya anda mengambil Fiber, kerja2 'membuang' akan menjadi mudah, usus di cuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit..selain melancarkan penghadaman.

2. Kenapa perlu protein?

Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai 35%.

Untuk protein, anda boleh memilih Cinch Shake @ ESP untuk para2 Ibu yang menyusukan anak kerana Cinch Shake adalah tidak sesuai buat Ibu menyusu. Selain itu, ESP juga dapat membantu mempercepatkan penghasilan susu badan.  

3. Lecithin? 

Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ianya mempunyai kesan melekat dekat lemak..dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak itu terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat di dinding membrane. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.


Saranan Jadual Pengambilan

Minggu Pertama : Pagi (7 - 8am) : Selepas breakfast, VitaLea 1 biji.

Morning Teabreak (10 -10.30am) : Minum Cinch Shake segelas, bancuh 1 scoop dgn plain water/ fresh milk/ soya milk.
Lunch (1 - 2pm) : Lunch seperti biasa. Selepas lunch amik Lecithin 3 biji.

Petang Teabreak (4.30-5pm) : Minum Cinch Shake segelas, bancuh 1 scoop dgn plain water/ fresh milk/ soya milk

Dinner (7-8pm) : Dinner seperti biasa. If x makan makesure juga makan biskut @ roti @ sup. Jangan skip makan, selepas itu amik lagi Lecithin 3 biji.

Sebelum tidur : Boleh amik B-Comp 1 biji / Alfalfa 2@3 biji & Vita-C 1 biji.

Minggu Kedua : Ulang jadual yang sama tetapi dah boleh mula minum Cinch Shake sekali sehari sahaja  kalau mahu. Cinch Shake ini akan bagi kita rasa kenyang dan bertenaga juga.


Tips

1. Minum plain water 2-3 Liter sehari. Wajib! 

2. Jangan sesekali skip minum plain water.

3. Jangan sesekali skip makan, at least perlu amik biskut / roti / sup.

4. Sekiranya perlu, untuk 2 minggu pertama tulis apa jua yang dimakan untuk melihat berapa banyak kalori yang kita amik untuk sehari. Buat untuk 2 minggu pertama sahaja, selepas itu mesti dah jadi habit  (^_^)

5. Paling Penting perlu DISPLIN! Jangan depends dgn figure dekat alat timbang..sebab dengan Shaklee, ia tidak pecahkan otot, tetapi ia pecahkan lemak. So, atleast turun 200-500gm seminggu sudah memadai.




Untuk Info & Order:
PM Nia Zahra
ID No. 922661

Love,

Nia Zahra
 

No comments: