Apr 2, 2013

NutriFeron Shaklee, Apakah Manfaatnya?

salam,

Promosi untuk bulan April adalah NutriFeron. Nak share sedikit tentang NutriFeron dan manfaatnya. Untuk makluman semua, saya juga masih belum mencuba NutriFeron Shaklee ni. In Shaa Allah selepas ini mungkin boleh cuba sebab dah tahu apakah manfaat utama NutriFeron ini ;)

APA itu NutriFeron?

- NutriFeron terdiri daripada gabungan 4 ekstrak tumbuhan
- Terbukti secara klinikal mengukuhkan sistem imun
- Menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri

APA itu Interferon?

- Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954
- Bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan
- Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain

 MANFAAT Utama Nutriferon?

* Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari.
>> Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells dan makrofag.

* Melawan Kanser & Tumor.

>> Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

* Melindungi dari influenza
>> Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi & influenza.

* Meringankan Stress & Kelesuan
>> Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.

* Melambatkan penuaan

>> Formula unit NutriFeron merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Jesteru itu, sel-sel akan menjadi lebih sihat.

* Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C
>> Keberkesanan NutriFeron dalam memerangi virus akan mengurangkan infleksi dan meminimunkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll kepada pesakit2 Hepatitis B & C.

* Mempertingkatkan Menopaus
>> Hypertensi, tahap kolestrol yg tinggi, kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.

* Mempertingkatkan PMS
>> Terbukti secara klinikal mengurankan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

SIAPA yang memerlukan NutriFeron?

Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang :-

- Gaya hidupnya amat sibuk
(tekanan gaya hidup menyebabkan sistem imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan)
 
- Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara

- Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum 
 
- Individu yang berumur (kurang imuniti)
 
- Individu yang diet tidak optimum
 
- Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
 
- Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif



Jom Kongsi PENGALAMAN bersama Pn. Nadiah Suhaidi:

Assalamualaikum semua.

Sempena promosi Nutriferon bulan April ni, Nad nak share pengalaman Nad :)

Pada Januari 2012, Zahin (waktu tu 1y4m) selesema. Masa Zahin selesema, Nad makan Vita C 2 biji sehari. (Nad patahkan sebelum makan. Untuk mempercepatkan penyerapan Vitamin C sebab Vita C Shaklee ni sustained release. Maksudnya ia dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam badan. Tapi in case of demam/selesema/batuk, badan kita perlukan lebih Vitamin C dari biasa dan perlukan ianya cepat. Bila kita patahkan, ia akan terus masuk ke dalam tubuh). Ia akan disalurkan ke dalam susu ibu dan manfaat dapat kat Zahin.

Tapi lepas seminggu, selesema masih tak sembuh. Risau sangat sebab Zahin ni susah nak sakit sebab disusukan sepenuhnya dengan susu ibu. Zahin aktif je masa tu tapi siapa tak risau tengok hingus asyik meleleh je kan. Nad pun try NutriFeron. Selama ni tak pernah try lagi NutriFeron. Hanya tahu yang NutriFeron elok kalau selesema/demam/batuk berpanjangan.

Alhamdulillah dengan izin Allah, hari ketiga Nad makan NutriFeron, selesema Zahin sembuh sepenuhnya. Lega rasanya. Tak payah makan ubat. Nad memang tak berapa gemar nak kasi budak-budak makan ubat. Hehe. Nad sendiri pun dah lama tak makan panadol or any ubat-ubat lepas dapat tahu Panadol masih kekal dalam badan walaupun selepas 5 tahun kita makan.

Alhamdulillah dengan mengamalkan supplement yang berkualiti dengan konsisten, badan pun lebih kuat melawan sebarang penyakit. Tidaklah nak kata tak sakit langsung tapi susah nak dapat sakit. Kalau sakit insyaAllah tak berlarutan.

 
Love, 
Nia Zahra
 

 

No comments: