Nov 3, 2010

First World Hotel, Genting Highland

salam,


Nak story sikit pasal percutian kami minggu lepas di Genting Highland ;). Mengikut perancangan my hubby minggu lepas nk bercuti di The Legend Water Chalets, PD tapi x bernasib baik plak sbb dah penuh..huhuhu. so, terpaksa la tukar arah ke tempat yg sejuk..best juga kan...yeeeehuuuu....

Kitaorg gerak ari sabtu pagi, dh berhasrat nk bawak dania naik skyway tp xdpt penuhkan hajat tuh sbb skrg nih skyway tgh menghadapi mslh teknikal smp hujung bln 11, pihak dorg gantikan dgn bas persiaran..no wonder la byk sgt bas persiaran time kitaorg smp sana...urmmm, xpelah jnji dpt naik puncak tuh if naik sutera rasanya for sure sekerat jln jerk...hihihihi.



Perancangan awal ingat nk terus ke theme park after smp puncak genting nnti, tapi memandangkan beg yg dipikul tlalu berat (cian my hubby ;))so, kitaorg decide tuk check-in dulu kt first world hotel. Smp kt puncak genting lebih kurang dlm pkul 2.00 p.m. Rasa cam awal lagi jerk nk check-in, sbb kebiasaannya check-in kan dlm pkul 3.00 p.m. tapi aku rasa cam bleh jerk if smp awal nk check-in dulu...sesampai jerk kt kaunter tgk org dh Q pnjg giler erk tuk check-in siap kena amik nombor plak nk tunggu turn...mangaiii..ramai giler org esp. cino2 yg dtg dari mne ntah..biasalah tempat cam tuh kan mmg dorg suka sbb bleh berj*d*...huhu.

Nasib baik la girl yg jga kt kaunter tuh baik hati sbbnya kalau ikutkan nombor giliran kitaorg tuh dh lepas..maknanya kitaorg mmg dh tlambat tuk check-in la..OMG. di+ plak ngan keadaan aku sbg ibu mengandung so dia ksi terus nombor kt kaunter 7-8 tuk dptkn no bilik... ;) hehehe..tocheh2. Our room no. is 5918 @ Tower 2.








After jer check-in, ktaorg pun trus g theme park sbb dania cm dh x sabar nak main2...dania sgt teruja tgk mcm2 mainan kt situ agaknya, smp terkedu xbsuara (hehehe..pndai jer kan mamanyer reka citer...aharkks..) ala seorg ibu kn pndai meramal stiap apa yg difikirkan anaknya..sbb dania kan xleh bckp lgi if x mesti dia akan bgtau benda yg sama..btul x?? hehehe.

My hubby bli tiket tuk indoor & outdoor...huh..bleh ke nk main smua sekali tuh...ohhh, rsanya tidak kot memandangkan cuaca diluar yg dah dituruni ujan..so, kita main mne yg mampu dimain aje lah yerk... :)








Urmm, x byk pun gambar yg disnap memandangkan aku tlupa tuk bawa kamera just guna my iphone tuk tgkp gmbr..hasilnya pun xlah secantik mne kan sbb nyer time amik tuk tgn asyik dok tketar2 jerk..hehehe...x pro la katakan..*wink wink*

Rasanya ada la 4-5 mainan jerk yg kitaorg smpt main sbb nk Q stu hal la..ramai beb, nthen yg outdoor lak ujan...mangaiii sojukkkkkkkk bangatttt rasa cm nk jdi ais batu jerkkk..aku dah menggigil2 smp nk krem kaki..yg dania cool jerk cm xde rasa pape plak...iyolah dia mne lah pndai nk ckp yg dia tuh sojukkkkkkkkk..kan???huhuhu. Terasa ralat la juga sbb byk yg ktaorg x dpt nk main sbnarnya time tuh..so, my hubby decide ktaorg dtg balik dsebelah mlmnya.

Sebelum balik hotel, aku sempat jenjalan kejap kt first world plaza tuh..tjumpa plak ngan butik baby poney..belek punya belek, aku jumpa suar jeans yg aku sgt bkenan sblum ni nk bli kt dania yg kt tempat lain smuanya dah abis..ada plak kt situ siap ada 50% diskaun..tpi sygnya hanya tinggal sehelai sahaja yg sizenyer adlh 3-6month..huhu...ukur punya ukur kt dania, alhamdulillah muat2. Fikir2 pun xrugi aku bli sbbnya nnti kalu dania dah xmuat nk pakai..adiknyer kan ada hehehe...so puas hati aku dpt gak beli suar jeans tuh akhirnya..hehehehe ;) (-> too kak zareene: tlg jgn jeles yer... ;)

So, after dh penat kitaorg pun blik hotel utk mrestkn diri...cian lak tgk dania ngan mata yg kuyu dok tahan ngantuk..almaklumlah dgn cuaca yg sgt dingin mmg best kalau dpt lelapkan mata kan ;). urmm, dah selesai bersihkan diri dan menunaikan kewajipan yg wajib tibalah masa tuk dinner plak. For dinner kitaorg decide tuk mkn kenny rogers jer.., urmm..nk citer skit pasal staf kt kenny rogers nih...bengang giler aku time tuh...huh!! Time smp kt situ..nk kata tlalu ramai sgt org xdelah sgt..kira boleh dihandle lagi la keadaan tuh kan..tapi yg aku hangin tu staf2 kt situ mcm x reti wt keja..dah la lambat nk clear meja, nk amik order siap kena panggil 2-3x bru nk dtg..tup2 apa yg aku order pun salah...grrrrrrrrrrrr...geramnyerrr....minta lain kasi lain, dah tuh x kasi tau plak kat aku tuh..pakai tangkap muat jer..ikut selera sendiri letak side order yg lain terkulat2 aku tgk bila mamat tuh dtg anto tpi tanya kt aku betul x akak order nih...aku pun cm blur2 sbb rasanya aku amik side order lain yg dia kasi lain...adoiyaiiii..pstu bleh plak ckp kt aku yg side order aku amik tu salah satunya dah abis..nthen nape plak yg korang memandai tukar ikut selera korang kasi aku????bila aku minta tukar side order yg lain, berjanggut dok mnunggu smp kesudah xdpt2 side order bru tuh..huh...nk jer aku tempelak kt situ..smuanya cm x reti wt keja, kalau ia pun penat layan pelanggan yg ramai sehari suntuk..dah namanyer pun keja kena la terima dan layan juga pelanggan yg ada..dah la byar mahal tpi xdpt service yg memuaskan pun..mmg la hangin satu badan..


Sesudah makan, cdgnya nak abiskan main kt outdoor tpi mangaiii..sojukkkkkkkkkkkk giler seh..smp meresap di pelusuk ruang badan hingga ke tulang2..xleh tahan beb...grrr...grrrr...grrr..last2 ckp ngan hubby xyah la main outdoor..abiskan kt indoor jerk..pun ralat la juga sbb xdpt nk main outdoor sbb sojukkkkk bangatttt..last2 indoor pun kitaorg xdpt main..huhuhu...sbb nk tunggu turn yg pnjg, my hubby dh mls..dan disbbkan dh xdpt nk main pape, sudahnya kitaorg pun balik ke hotel layan tv jerk ;) hihihihi.


Bangun paginya seawal pkul 7.00 a.m..urmm, awal ke?? subuh pun dh tlepas huhuhu...siap2 bersihkan diri nthen terus g sarapan..sesudah kenyang...lepak2 smbil layan tv...kemas2 brg smua..dan terus jerk check-out. Niat nk check-out awal sbb xnak bersesak2 ngan org yg ramai nk tunggu turn pjng2 nthen lepas tuh leh g jenjalan lgi kt first world plaza tuh sblum balik KL. Kitaorg check-out dlm pkul 10.30 a.m., kebetulan plak dania dah lelapkan mata ngantuk sgt la tuh sbb mlm nya dah tido lewat..bangunnyer awal plak so apa lagi zzzzzzzzzzz...bila dh dania pun zzzzzzzzz...niat nk g jenjalan kt first world plaza pun tbantut dan tpksa la lupakan hasrat utk shopping-mopping sbb xsggup aku nk pikul dania..xlarat beb!!! so, we all decide tuk trus jerk balik ke KL. *wink wink*


So, smpai disini saja citer percutian kami di First World Hotel, Genting Highland. Nantikan next percutian kami yang telah dirancang di Pulau Langkawi hujung bulan ini..yer.


Sekian, terima kasih.

2 comments:

Zareene Saifuddin said...

wah comelnyer Nia pakai sweater.. rambut pon dah panjang dah... sronok x Nia & family g holiday @ Genting... and... dapat pair of poney jeans yg memang aunty berkenan @ 50% lak tu... Nia, cakap kat mama, aunty memang jeles tau... hahahahaha...

Nieza Saad said...

itulah..rambutnya mmg dah panjang bila kita sepitkan @ ikatkan tocang mesti tangan dia gatal nk tarik..xpndai agaknya dia nk bgaya spt seorg ank dara..hehehe ;). hohoho...xpe2 nnti kita g survey tuk poney jeans yg lain plak yer aunty zareene..