Sep 18, 2009

Oriental Crystal Hotel

Salam,

Dua hari lepas aku and my husband family berbuka puasa di Oriental Cyrstal Hotel..kebetulan along dapat voucher for ramadhan (RM300). Alhamdulillah rezeki la tu..Ermm..makanan yang disajikan mmg memuaskan hati..bak kata orang.."macam-macam ada" hehehe.. kitaorang mmg makan puas2 la smp rasa cam nak muntah pun ada..al-maklumlah bukan senang nak dpt makan kat hotel kan.. ;)

Makanan yg menjadi kegemaran aku adalah roti & buah yg disaluti dengan lapisan coklat diluarnya..urmmm..wa'lah..sedap beb..sampai sekarang dok teringat2 lagi..if dpt makan lagi mesti best..selain drpd tu dessert yg disajikan pun amat menarik dan tsgt la sedap.

Buffet ramadhan tu bermula dari jam 6.30ptg hingga 10.00mlm..makan la sampai muntah..urmm..kitaorng ni sblum bbuka dah niat nak tunggu sehingga kul 10.00mlm..tapi bila dah settle makan..kul 8.30mlm masing2 dah serender nak balik..smua dah x larat lagi nak makan..

Tiga hari sebelum tu, aku dan my husband berbuka puasa di Tasik Idaman bersama geng2 EFC. Ramai giler org time tu yg menempah tuk makan kat sana..makanan yg ditempah boleh la tahan sedapnya..kitaorng makan kat tmpt yg terapung dek air..mnjadi satu kelainan la bila berada di sana dengan alunan muzik yg dimainkan khas utk para tetamu yg hadir.

So, utk ramadhan kali ni rasanya 2-3x jer aku berbuka puasa ngan husband kat luar..yg selainnya smua dkt umah mak mertua aku..hehehe..biasala rsanya lebih selesa dan berselera if makan hasil air tangan mak sendiri kan..wlaupun mak aku jauh di kampung.. ;)


Nieza

No comments: